Imagologga beskuren


                 EVA RUNDBERG
 

Jag har utövat yoga i mer än 10 år och har praktiserat många yogaformer genom olika kurser, workshops och på resor. Det har varit lite en grej att testa olika genrer och söka i yogadjungeln för att sedan, efter en yogaresa till Indien, bestämma mig för att utbilda mig till yinyogalärare. Jag har 200 timmar yin yogalärarutbildning med läraren Klaus Surya Kontis på yinyogameditation.se  (Stockholm) 
Det är tydligt för mig att just den mjuka långsamheten och det prestations-  och kravlösa i yinyogan, verkligen ger effekter för att hantera livet. Yoga är mitt stora intresse, men jag har också ett annat yrkesliv. Jag är sjuksköterska/barnmorska och arbetar med det viktiga området sexuell hälsa, just nu på utbildnings- och utvecklingsnivå. Jag är hbtq-diplomerad. Den medicinska bakgrunden med kunskaper inom anatomi och fysiologi är betydelsefullt i båda jobben.

Jag kan bokas för  yogaaktivitet för olika grupper, företrädesvis på helger.
Kontakt och anmälan till mina kurser gör du på:

KONTAKT
evas.yoga@telia.com
Instagram: @evas.yoga

            KURSER HÖSTEN 2019

TORSDAGAR
Kl. 19.00 - 20.10
YIN YOGA
(En långsam och mjuk praktik där framförallt liggande och sittande positioner utförs, i stillhet mellan tre och fem minuter. Passar alla.) 

Start 22/8
 
10 gånger. 1450:- för hel kurs eller drop-in 150 kr/tillfälle
Lärare: Eva Rundberg
Anmälan till evas.yoga@telia.com

SÖNDAGAR
kl 18.00 - 19.10

YIN YOGA

(En långsam och mjuk praktik där framförallt liggande och sittande positioner utförs, i stillhet mellan tre och fem minuter. Passar alla.) 

 Start 25/8

10 gånger. 1450:- för hel kurs eller drop-in 150 kr/tillfälle
Lärare: Eva Rundberg
Anmälan till evas.yoga@telia.com

yin yoga

Yinyoga passar alla människor och kroppar. I yinyogan kan samma position se olika ut hos olika personer beroende på hur rörliga leder och muskler vi har samt hur vårt skelett ser ut. Yinyoga fokuserar på bindväven, musklerna ska slappna av helt. Genom att arbeta med bindväven ökar kroppens rörlighet och smidighet. Yinyoga är en långsam och mjuk praktik där framförallt liggande och sittande positioner utförs, i stillhet mellan tre och fem minuter. Den långa tiden ger tid att lugna sinnet.